Orust logotyp, vapen med en gul ekkrans och tre fiskar av arten långa som hänger på tork.
Gullholmen, foto.

Gullholmen

Återställ
Visa kontaktuppgifter

Publicerat 2017-09-18

Nöjda båtgäster, i år igen!

Hela 96 procent av båtgästerna i våra gästhamnar är nöjda. Det är åtta procentenheter bättre än förra året. Det visar 2017 års servicemätning av kommunens gästhamnar.

Inför 2017 har verksamheten satsat extra på tillgång till och städning av duschar/toaletter och det har givit ett positivt resultat. Mätningen visar att nästan fyra av fem gäster är nöjda. Det är en ökning med 33 procent jämfört med 2016. Antalet färre båtar i gästhamnarna tillsammans med årets extra satsning på städning har troligen gjort att resultatet blivit så bra.

Skillnad i nöjdhet

Skillnaden i nöjdhet mellan kvinnor och män är störst avseende information vid ankomst. 74 procent av kvinnorna är nöjda och 55 procent av männen.

Förslag till förbättring

Undersökningen gav möjlighet att ge förslag på förbättringar och att lämna fria kommentarer. Majoriteten av synpunkterna handlar om behov av information samt om avsaknad av och för få duschar och/ eller toaletter.

Hamnansvarig Andreas Sjögren kommenterar verksamhetens planer för framtiden: - För att bli bättre på att välkomna och ta hand om våra båtgäster kommer vi att satsa ytterligare på service avseende hamnvärdskap och städning.

Servicemätningen är en del av kommunen kvalitetsarbete.

Relaterad information

Återställ
Hjälp oss bli bättre