Vi köper varor och tjänster för runt 500 miljoner om året. Det finns regler som bestämmer hur vi ska handla och hur vi upphandlar avtal.
När vi köper in varor och tjänster gör vi det genom upphandlade avtal som gäller i upp till fyra år eller genom direktupphandling enligt Konkurrensverkets regler.
Vi upphandlar avtal tillsammans med andra kommuner eller i egen regi. De vi mest samverkar med är Stenungsunds kommun, Göteborgs stad, SKL Kommentus Inköpscentral och Kammarkollegiet. Anledningen till att vi samverkar i upphandlingar är för att få ett så bra resultat som möjligt.
Utgångspunkten i våra egna upphandlingarna är att göra det möjligt för små och medelstora företag att delta.
Under 2021 har kommunen behov av ramavtal inom nedan områden. Kommunen upphandlar de flesta avtal men kan också komma att samverka med andra kommuner och inköpscentraler. För mer information om aktuell upphandling bevaka TendSign.com eller kontakta upphandlingsenheten.
Du lämnar ditt anbud för aktuell upphandling direkt i vårt upphandlingssystem.
Vi annonserar upphandlingar via vårt upphandlingssystem Visma TendSign.
Du registrerar dig och kan sedan kostnadsfritt hämta ut upphandlingsdokumenten för våra aktuella upphandlingar.
Du kan köpa bevakning om aktuella upphandlingar till din e-post.
Relaterad information
Vi samverkar med Skatteverket för att förebygga ekonomisk brottslighet.
Alla företag som vi anlitar ska vara seriösa. Vi kontrollerar anlitad leverantör och dess underleverantörer inför upphandling och löpande under avtalets gång.
Relaterad information