Vad gör du om taxin är försenad, om du är försenad till taxin eller om du glömt något i taxin.
Vid terminens början samt vid ändrade schematider, kontaktar du Västtrafiks beställningscentral på 010-17 30 200 för att få besked om dina hämtningstider. Beställningscentralen har öppet måndag-fredag 06:00-16:30.
Du kan också se bokade resor och avboka dem via Västtrafiks app som du laddar ner från App Store eller Google Play.
Du hämtas och lämnas på de adresser som uppgetts vid ansökan om taxi.
Det är viktigt att du är klar för hämtning när taxin kommer. Du kan stå inomhus och vänta, men vara påklädd och färdig när taxin kommer.
Taxi är skyldig att vänta 5 min på dig. Taxi är också skyldig att eftersöka dig inom denna tidsram. Efter 5 min har taxi rätt att åka från platsen.
Om du har glömt något i taxin kontaktar skolan eller vårdnadshavare beställningscentralen för taxi.