Orust kommun köper varor och tjänster för runt 500 miljoner om året. Det finns regler som bestämmer hur vi ska handla och hur vi upphandlar avtal.
När vi köper in varor och tjänster gör vi det genom upphandlade avtal som gäller i upp till fyra år eller genom direktupphandling enligt Konkurrensverkets regler.
Vi upphandlar avtal tillsammans med andra kommuner eller i egen regi. De vi mest samverkar med är Stenungsunds kommun, Göteborgs stad, Adda och Kammarkollegiet. Anledningen till att vi samverkar i upphandlingar är för att få ett så bra resultat som möjligt och använda våra resurser effektivt.
Utgångspunkten i våra egna upphandlingarna är att göra det möjligt för små och medelstora företag att delta.
Under året har kommunen behov av att upphandla avtal inom nedan områden. Upphandlingarna görs av kommunen eller i samverkan med andra myndigheter. För mer information bevaka tendsign.com eller kontakta upphandlingsenheten.
Du lämnar ditt anbud för aktuell upphandling direkt i vårt upphandlingssystem. För mer information om dessa kontakta vår upphandlingsenhet.
Vi annonserar upphandlingar via vårt upphandlingssystem TendSign.
Du registrerar dig och kan sedan kostnadsfritt hämta ut upphandlingsdokumenten för våra aktuella upphandlingar.
Du kan köpa bevakning om aktuella upphandlingar till din e-post.
Vi svarar på frågor om kommunens service och verksamhet. Ring eller skicka e-post till kontaktcenter.