Artikeln publicerades
Har du en pool? Vi uppmanar dig som har en pool att fylla den senast 1 juni. Därefter ber vi dig att vänta till den 1 september.

Vi vill arbeta förebyggande och vill tillsammans med dig minska risken för bevattningsförbud. Under juni, juli och augusti är det många som vistas på Orust, och då kan det vara svårt att producera och leverera tillräckligt med dricksvatten.
Därför ber vi dig som har pool att fylla den före juni månad, eller att vänta tills den 1 september.
Kontrollera alltid först om bevattningsförbud redan gäller.
Vår förhoppning är att vi ska slippa införa bevattningsförbud under sommaren.
Här kan du läsa mer:
Hantering av pool | Orust kommun Länk till annan webbplats.
Artikeln uppdaterades